Yoksa Çin’in BYD’si sıkıntıda mı?

Çin’in Önde Gelen Otomobil Üreticisi BYD, Genişleme Planlarında Zorlanıyor

Çin’in en büyük otomobil üreticisinin uzun yıllar süren büyüme ivmesi zorlu bir döneme girdi. BYD, 2024 yılında 4,27 milyon araç satarak, dünyanın altıncı büyük otomobil üreticisi haline geldi. Ancak, 2025 hedefi olan 5,5 milyon araç satışı konusunda belirsizlikler yaşanıyor.

Üretim Sorunları Ortaya Çıkıyor

Reuters’ın raporuna göre, BYD şu anda dört fabrikasında üretimi kısmen durdurdu. Gece vardiyaları iptal edildi ve genel üretim %33 oranında azaldı. Yeni üretim hatları planları rafa kaldırıldı. Şirket resmi olarak bu durumu açıklamasa da, içeriden gelen bilgilere göre satışlar beklenen seviyede değil.

Sorun sadece üretimde değil, aynı zamanda artan stoklar da büyük bir sorun teşkil ediyor. BYD bayileri, sektör ortalamasının iki katı olan 3,2 aylık ortalama bir stokla karşı karşıya. Bu durum, rekabetin kızıştığı bir piyasada büyük zorluklar anlamına geliyor.

Duraklama, iş dünyasında derinden hissedilmeye başlandı. BYD’nin önemli bayilerinden biri, 20 showroomunu kapatmak zorunda kaldı ve Çin Otomobil Bayileri Ticaret Odası, üreticilerin zorlayıcı teslimatlardan vazgeçmesi gerektiğini belirtti. Satışlar, üretimi desteklemeli, aksi halde sorunlar artabilir.

Başlangıçta Yavaşlayan Rakamlar

Nisan ve Mayıs aylarında BYD’nin küresel üretimi, geçen yılın aynı dönemlerine kıyasla sırasıyla %13 ve %0,2 arttı. Bu, 2024 Şubat’ından beri en düşük büyüme oranlarına işaret ediyor. Üretim, geçen yılın son çeyreğine göre %29’a varan düşüş yaşadı.

Yaşanan zorluklara rağmen, BYD hala büyük karlar elde ediyor. Gelirinin 777 milyar yuana (yaklaşık 92 milyar avro) yükseldiği Mart ayında 83 milyar doları aşan bir gelir açıklandı. Ancak, artan stoklar ve azalan büyüme, BYD’nin önünde büyük zorluklar yaratabilir.

Satışlardaki yavaşlama, şirketin devasa personel yapısını da etkiliyor. Geçen yıl sonunda yaklaşık bir milyon çalışanıyla global otomotiv endüstrisinde lider olan BYD, lojistik ve mali açıdan zorlu bir döneme girmiş durumda.

Related Posts

Şimşek döneminde takibe düşenlerin sayısı 10 katına çıktı

Ekonomi yönetimine Mehmet Şimşek’in getirilmesinin ardından kredi kartı borcu nedeniyle yasal takibe düşenlerin sayısı son iki yılda 10 katına çıktı.

Zamlı emekli maaşlarının ödeme takvimi! Bu tarihlerde hesaplarda

SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin taban maaşına yapılan yüzde 16,67 oranındaki zam Meclis’te kabul edildi. Yeni maaşlar Temmuz itibarıyla yürürlüğe giriyor. Peki, zamlı maaşlar ne zaman hesaplara yatırılacak? İşte detaylar…

Yönettiği bankadan 265 milyon kredi aldı

‘Kuvva Gıda’ adlı şirketin sahibi olan AKP’li Veysi Kaynak yöneticisi olduğu Ziraat Bankası’ndan kendi şirketine 265 milyon lira kredi, devletten de 840 milyon lira teşvik aldı.

Benzinlik fiyatları havalimanlarıyla yarışıyor! Fiyat farkı 3 katına çıktı

Benzinlik istasyonlarında bulunan marketler adeta cep yakıyor. İstasyonlarda bir çikolatanın fiyatı markete göre 3 katı fazlasına satılıyor.

Emeklilikten sonra sigortasız çalışmanın riskleri neler? Maaş kestirerek çalışmak kimler için avantajlı?

Türkiye’de emekli olduktan sonra çalışmaya devam etmek oldukça yaygın. Ancak uzmanlar uyarıyor: Sigortasız çalışan emekliler ciddi yasal ve ekonomik risklerle karşı karşıya. İş kazası, tazminat, SGK desteği gibi temel haklar sadece sigortalı …

Yurt dışından alışverişte yeni dönem! Artık her ürünün bir muhatabı olacak

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, e-ticarette yapay zeka destekli denetim sistemine geçileceğini ve Türkiye’ye satış yapan yabancı sitelere yerli temsilci zorunluluğu getirildiğini açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir