Otomotiv devleri Almanya’da restleşti: Satış kapışması

Türkiye’de fabrika kurmak üzere anlaşma yapan Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, Almanya’da bir tartışmanın merkezine oturdu.

Citroen, Peugeot, Jeep ve Alfa Romeo gibi markaları bünyesinde barındıran Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa’nın açıklamaları BYD yetkililerini kızdırdı.

Filosa, grubunun bünyesindeki Leapmotor’un Almanya’da BYD’den daha fazla araç sattığını belirtince, iki marka arasında soğuk rüzgarlar esti.

Bu açıklamanın ardından BYD, satış rakamlarını netleştiren resmi bir açıklama yayınladı.

BYD, RAKAMLARLA YANIT VERDİ

BYD tarafından yapılan açıklamada, Ocak-Ağustos 2025 döneminde Almanya’da toplam 8 bin 610 araç satıldığı ve bu rakamın Stellantis’e ait Leapmotor’un 3 bin 536 aracının oldukça üzerinde olduğu bildirildi.

Şirket, satılan araçların kırılımını 5 bin 852 bataryalı elektrikli araç ve 2 bin 757 plug-in hibrit elektrikli araç olarak paylaştı.

Leapmotor’un aynı dönemdeki satışları ise 3 bin 88 bataryalı elektrikli araç ve 448 plug-in hibrit olarak kayıtlara geçti.

ALMAN VERİLERİ DE BYD’Yİ DOĞRULUYOR

Alman medyasında yer alan haberlere göre, Alman araç kayıt dairesi verileri BYD’nin yılın ilk sekiz ayında 8.563 araç sattığını, Leapmotor’un ise 3 bin 531 araç sattığını gösteriyor.

Böylece BYD, Almanya’daki satış performansında rakip Leapmotor’un oldukça önünde olduğunu teyit etmiş oldu.

Author: can tok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir