Samsung, ülkenin artık en değerli şirketi değil
Güney Kore’nin en değerli şirketi pozisyonunu uzun yıllar koruyan Samsung, artık en değerli şirket değil. Yeni açıklanan verilere göre yarı iletken şirketi olan SK Hynix, tarihinde ilk kez Samsung’u geçerek, Güney Kore’nin en değerli şirketi oldu. Yapay zeka odaklı yatırımların artmasıyla şirketler bellek ve çiplere yönelmiş durumda. Bunları sağlayan ve üreten şirketler ise yatırım alıyor yeni müşteri bulmakta ise hiç zorlanmıyor. SK Hynix şirketinin sektörün zirvesine yerleşmesindeki en büyük etkenlerden biri de yapay zeka sistemlerinde kullanılan yüksek bant genişliğine sahip bellekler yani HBM çiplerini üretmesi oluyor. Şirketin hisseleri günü 5,6 yükselişle kapattı. Bu yükselişle şirketin piyasa değeri yaklaşık 1,35 trilyon…



